you try to be proud of who you are but still you got to let those teardrops fall

Återigen har jag fått ett papper. Ett papper där det står skrivet att "p.g.a sin restriktiva anorexi kan Janina inte delta i fysiskt belastande aktiviteter". Alltså får jag fortsättningsvis inte delta på skolgymnastiken.
Det är snart tre år sedan jag fick första pappret om detta, och det har aldrig släppt. Ingen fysisk aktivitet förutom någon promenad och en cykeltur får jag göra. Eller jag har eget ansvar, men jag förstört ännu mer för mig själv om jag börjar utöva mer fysiskt. Blir så trött på detta, hade önskat att jag nu (för första gången på flera år) skulle kunna vara som de andra, få vara med och göra allt (eller det mesta) som de gör. Men nej. Och vems fel är det? Endast mitt eget.

Så detta var en del av av jag möttes av på sjukhuset idag, plus en massa mer. Som "det syns att du är sjuk, om det inte vore anorexi du hade så skulle man lika bra kunna tro att det är cancer". Och vikten hade gått ner. Och svaren från benskörhetsmätningen var bara jobbigt att höra. Men sanningen är väl ändå bra att höra. Även om jag gärna skulle blunda för den ibland. Vill inte veta hur mycket skada jag gjort min kropp. Och att allting handlar om att jag strävat efter ett visst mål, en specifikt tal som ändå alltid kom att ändras när de uppnåddes. Jävla skit anorexi.

Kommentarer
Postat av: Malin

Fyfan vad tråkigt att höra vännen... Men du vet, det finns bara ett mål och det är att fortsätta kämpa!! För det har jag sett att du kan, låt inte sån där skit tynga ner dig, du är awesome!

2011-08-17 @ 20:46:35
URL: http://maliin.blogg.se/
Postat av: Saga

Älskade Janina! Kämpa!! Du vet vad som krävs, innerst inne, precis som du sa till mig. Ge dig fan nu på att nå ditt liv, det riktiga värda livet<3

Puss

2011-08-17 @ 21:06:48
URL: http://httpskavsnigels.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ilskan MOT ANOREXIN ger dig styrka! Du är på väg åt rätt håll vännen. <3

2011-08-20 @ 00:11:26
Postat av: Becci

Visste inte om det här. Men hoppas du finner stöd i oss ( i klassen ). Det här fixar du ! Kram

2011-08-24 @ 15:14:04
Postat av: Eriiza

Anorexi tar verkligen över allting.

Och det var ju snällt att säga att man hade kunnat tro att det var cancer... =O

2011-08-25 @ 13:25:54
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0